Do čtyřletého maturitního oboru Ekonomika a podnikání se zaměřením na Marketingové a reklamní strategie (63-41-M/01) přijímáme žáky, kteří úspěšně ukončili povinnou školní docházku a chtějí rozvíjet své schopnosti v oblasti moderního marketingu, reklamy a podnikání.
Studium propojuje ekonomické myšlení s kreativním přístupem. Žáci se naučí rozumět principům fungování firem, základům ekonomiky a účetnictví, ale také marketingovým trendům, reklamním kampaním, online propagaci či práci s moderními komunikačními nástroji. Důraz je kladen na praktické dovednosti, práci v týmu, prezentační schopnosti a tvorbu skutečných marketingových projektů.
Absolventi najdou uplatnění jako marketingoví specialisté, pracovníci v reklamních agenturách, obchodní zástupci, PR manažeři, event manažeři, asistenti podnikatelů nebo zakladatelé vlastních firem. Díky širokému záběru ekonomických znalostí jsou připraveni i pro práci v administrativě a v podnicích různých oborů.
Studium zároveň vytváří pevné základy pro pokračování na vysokých a vyšších odborných školách ekonomického, obchodního nebo mediálního zaměření.
Tento obor je ideální volbou pro všechny, kteří chtějí spojit ekonomické vzdělání s tvůrčím myšlením, naučit se chápat svět obchodu a marketingu a získat dovednosti, které jim otevřou dveře k úspěšné profesní budoucnosti.
Obor je ve schvalovacím řízení MŠMT.
Vyučované předměty: český jazyk a literatura, cizí jazyk, občanská nauka, dějepis, základy přírodních věd, matematika, tělesná výchova, informační a kom. technologie, právo, ekonomika, základy marketingu a reklamy, statistika a analýza trhu, účetnictví, daně a daňová soustava, účetnictví seminář, digitální marketing, obchodní dovednosti a prodej, reklama a propagace, mediální komunikace a PR, písemná a elektronická komunikace, marketingové a reklamní strategie, grafika a vizuální komunikace.